درباره ما  |  ارتباط با ما  |  RSS  |  آرشیو  |  1403-02-08  |  2024-04-27  |  بروز شده در: 1403/02/08 - 08:01:4 FA | AR | PS | EN
تثبیت روابط امریکا چین با رویکرد «مثبت و سازنده» واشنگتن            صدور حکم بازداشت محمودخان اچکزی از سوی یک دادگاه پاکستان            خواست حامد کرزی از دو مقام اتحادیه اروپا             اردوغان؛ نتنیاهو را قصاب غزه و مثل هیتلر خواند             تمدید کارت‌های پی‌او‌آر مهاجران افغان در پاکستان            سفر معاون وزیر خارجه‌ی امریکا برای گفتگو درباره‌ی افغانستان به قطر و پاکستان            پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس حماس            خیز رئال مادرید برای فتح لالیگا با پیروزی مقابل سویه داد             مالیزیا در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرد             آغاز نشست سه‌جانبه میان حکومت طالبان، ترکمنستان و قزاقستان             با شکست عراق، نیمی از راه جام جهانی را طی کردیم            افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان             دیدار ملا یعقوب با هینت مالیزیایی در کابل            آزادی ۶۳ زندانی افغان از زندان پاکستان            وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در افریقای جنوبی است            






تاریخ نشر: 1398/12/20 - 13:38:5
تعداد بازدید: 676
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

روزگار سخت مسلمانان در سرزمین هفتادودوملت: سکوت در برابر جنایات ضدبشری در هند

در جریان تشدید تنش‌ها علیه مسلمانان در هند و بویژه در شمال شرق دهلی‌نو تعدادی از مساجد به آتش کشیده و مسلمانان زنده زنده در خانه‌هایشان سوزانده شده‌اند و یا آنها را به خیابان‌ها کشانده و مورد ضرب و شتم شدید قرارداده‌اند.

به گزارش انصار به نقل از الوقت، در پی سفر ترامپ به هند، جنایات سازمان یافته هندوهای متعصب علیه مسلمانان چنان بالا گرفت و به جایی رسید که این حد از وحشی‌گری و خشونت درچند دهه اخیر علیه مسلمانان واقلیت‌های مذهبی هند،بی‌سابقه بوده است.

سفر رئیس‌جمهور آمریکا، به هند، آتش زیر خاکستر اختلافات مذهبی در هند را دوباره شعله‌ور کرد. در پی یورش خشونت‌بار هندوهای متعصب به مسلمانان معترض که به سفر رئیس‌جمهور آمریکا و تصویب قانون شهروندیِ تبعیض‌آمیز اعتراض داشتند، تعداد زیادی کشته و زخمی شده‌اند. این هندوها متعصب که به «هندوتوا» مشهوراند و به نوعی حمایت ضمنی دولت را برای خود حس می‌کنند، هرچه خواستند در حدود سه روز بر سر مسلمانان آوردند.

آمار کشته‌ها تا کنون به حدود ۵۰ تن رسیده است و افزون بر این گزارش‌های میدانی از زخمی شدن حداقل ۳۰۰ مسلمان دیگر در جریان حمله نظامیان هندی خبر می‌دهد. مودی متهم به قتل «مهاتما گاندی» رهبر فقید هند نیز هست و علاوه‌بر آن، مسلمان‌کشی در ایالت‌های شمال شرقی هند را در پرونده خود دارد. کشتار مسلمانان در «دهلی‌نو » بلافاصله پس از سفر ترامپ به هند صورت گرفته است.

تصاویری که از این روزهای هند در شبکه‌های مجازی منتشر شده و می‌شوند، تکان‌دهنده‌اند و کم کم عمق فاجعه را نمایان می‌کنند، طوری که اگر بگوییم این خشونت‌ها بعد از جنگ بین هندوهای متعصب و مسلمانان در سال ۱۹۸۴ که هرگز فراموش نمی‌شود، خشونت‌های حدوداً سه روزه پس از سفر ترامپ علیه مسلمانان بی سابقه بوده است.

ترامپ خشونت‌ها علیه مسلمانان هند را شعله ور کرد

روزنامه آمریکایی «لس آنجلس تایمز» در پایگاه اینترنتی خود نوشت: «دونالد ترامپ روز سه‌شنبه پس از پایان سفر دو روزه خود به هند، از محکوم کردن قانون شهروندی جدید هند که بسیار بحث‌برانگیز شده و برای مسلمان تبعیض‌آمیز است، خودداری کرد.» رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری خود در دهلی‌نو کاملاً آشفته و مردد به نظر می‌رسید و تلاش می‌کرد پرسش‌های دردسرساز درباره خشونت‌های مذهبی در هند را منحرف کند و پاسخ ندهد.

از سوی دیگر برخی سخنرانی ترامپ در استادیومی در هند را عامل تشدید تنش‌ها علیه مسلمانان عنوان کرده و در این ارتباط گفته‌اند که دونالد ترامپ پس از سفر به هند و ایراد سخنرانی مشهور خود در استادیومی با حضور چند هزار هندی که در آن بر ضرورت مقابله با به اصطلاح «تروریسم اسلامی» تاکید و هندوها را برای جدا کردن مسلمانان (از جامعه هند) تشویق کرد و فتنه‌ای در هند به راه‌انداخت که روزگاری خاموش بود، او به قومیت هندو اجازه داد آزاد باشند و هر کاری می‌خواهند علیه مسلمانان از آتش‌سوزی، ضرب و جرح، کشتار و تخریب مساجد انجام دهند. بیزاری از مسلمانان باعث تقویت روحیه دشمنی بین مردم یک کشور می‌شود و کشور را وارد فتنه‌های داخلی، جنگ بین ادیان و تمدن‌ها می‌کند.


اعتراضات اخیر هند از کجا شروع شد؟

ترامپ به رویکرد نژادپرستانه خود معروف است و این موضوع را حتی بسیاری در آمریکا نیز مورد اذعان و تاکید قرار می‌دهند. نژادپرستی ترامپ بویژه در برابر مسلمانان دوچندان است و همین موضوع باعث شد تا سفر او به هند، با اعتراضات مسلمانانی روبرو شود که از سوی دیگر خود را در برابر دولت راستگرای «نارندرا مودی» تحت اجحاف و حقوق خود را پایمال شده می‌بینند.

براین اساس هزاران نفر در شهرهای مختلف هند در اعتراض به خشونت هندوها علیه مسلمانان و در پی سفر دونالد ترامپ به این کشور تظاهرات برپا کردند. همزمان با این اعتراضات نیز هندوها منازل مسکونی و بازارهای مسلمانان و نیز مساجد را مورد حمله قرار دادند.

این درگیری‌ها ریشه در مصوبه پارلمان هند در اواخر سال ۲۰۱۹ دارد که تاکنون تنش‌های بسیاری را به همراه داشته است. این قانون جنجالی بسیاری از گروه‌ها را قادر به دریافت تابعیت هند می‌کند، اما مسلمانان را مستثنا کرده است.

روزنامه‌نگارانی که از نزدیک شاهد درگیری‌ها بوده‌اند، پلیس و نیروهای دولتی را مقصر می‌دانند و می‌گویند نیروهای امنیتی هند در دولت راستگرای «نارندرا مودی» اقدامات لازم را برای جلوگیری از غارت و آتش زدن اماکن متعلق به مسلمانان صورت نداده است.

جنایت بشری علیه مسلمانان

براساس گزارش‌ها در جریان تشدید تنش‌ها علیه مسلمانان در هند و بویژه در شمال شرق دهلی‌نو تعدادی از مساجد به آتش کشیده و مسلمانان زنده زنده در خانه‌هایشان سوزانده شده‌اند و یا آنها را به خیابان‌ها کشانده و مورد ضرب و شتم شدید قرارداده‌اند. فروشگاه‌ها و اماکن متعلق به مسلمانان به آتش کشیده شده و در خیابان‌هایی که مسلمانان و هندوها پیش از این مسالمت‌آمیز در کنار هم زندگی می‌کردند اجساد کف خیابان دیده شده و مغازه‌ها و منازل زیادی تخریب شده‌اند. «گاردین» همچنین می‌افزاید که پلیس هند در بسیاری از موارد کنار ایستاده و یا حتی به کمک هندوها رفته و در این جنایات به آنها ملحق شده است.

این روزنامه همچنین در ادامه گزارش داده است که هندوهای متعصب در خیابانها جلوی مردان را گرفته از آنها درخواست کارت شناسایی می‌کنند، اگر کسی امتناع کند به زور وی را مجبور می‌کنند تا کارت شناسایی خود را نشان دهد و در غیر اینصورت در اقدامی توهین‌آمیز نگاه می‌کنند ببینند ختنه کرده است یا نه! اگر اثبات شود که مسلمان است شروع به ضرب و شتم وی به قصد کشتن وی می‌کنند.

علیرغم گذشت یک هفته از این حمله وحشیانه هنوز هم روند کشف جنازه‌های مسلمانان ادامه دارد. به گزارش «ملت تایمز»، جنازه سه مسلمان دیگر از گنداب‌ها و فاضلاب‌های اطراف دهلی‌نو کشف شد. منابع محلی در این خصوص اعلام کرده‌اند: جنازه‌ها پیش از کشته شدن مورد شکنجه قرار گرفته‌اند و هندوهای افراط گرا آنها را پس از مرگ به چاله‌های متعفن‌انداخته‌اند. از سوی دیگر عملیات جست‌وجو برای یافتن جنازه‌های بیشتر همچنان ادامه دارد و گفته می‌شود احتمال افزایش شمار قربانیان نیز وجود دارد.


سکوت مجامع بین المللی در برابر جنایات هند

از سوی دیگر جنایت علیه مسلمانان هند با سکوت جامعه جهانی به ویژه مدعیان حقوق بشر غربی همراه شده است.

این در حالی است که صد‌ها نفر در نیویورک، بنگلادش و برخی کشورهای دیگر در اعتراض به خشونت‌ها علیه مسلمانان در پایتخت هند، به خیابان‌ها آمدند و با تجمع مقابل انجمن‌های اقلیت‌های مذهبی و کنسولگری هند خواهان میانجیگری و پایان این خشونت‌ها شدند، اما کشور‌های غربی در برابر کشتار مسلمانان هند که خواهان احقاق حقوق شهروندی خودهستند سکوت کرده و این مسأله را اقدام داخلی هند اعلام می‌کنند.

از سوی دیگر سکوت در برابر جنایت علیه مسلمانان، تنها منحصر به کشورهای غربی نیست بلکه کشورهای عربی و اسلامی نیز به استثنای ایران و پاکستان، سکوت معناداری را در قبال وضعیت مسلمانان هند در پیش گرفته و همچنان تنها نظاره گر این شرایط ناگوار و سخت بر مسلمانان هند هستند.

تا به امروز حتی سازمان همکاری‌های اسلامی به عنوان سازمانی بین المللی مرتبط با مسلمانان حتی در برابر سکوب و خشونت علیه مسلمانان اقدام به صدور یک بیانیه نیز نکرده و به مانند دیگر کشورهای عربی سکوت را در برابر اوضاع وخیم مسلمانان هند در پیش گرفته، سکوتی که بیش از هرچیز ناشی از معادلات سیاسی است و بسیاری از کشورهای عربی و حتی اسلامی ترجیح می‌دهند به دلیل وجود ملاحضات اقتصادی و سیاسی در برابر وضعیت مسلمانان هند و رفتار تبعیض آمیز و غیرانسانی دولت دهلی نو علیه مسلمانان سکوت کنند.

 

لینک مطلب: https://www.ansarpress.com/farsi/14476


تگ ها:






*
*

*



نیز بخوانید

آینده تاریک یا روشن؛ در انتظار اقتصاد افغانستان


آیا امریکا جنگ اوکراین را به طرف جنگ جهانی سوم هدایت می‌کند؟


آیا امریکا خواستار حذف قطر از میانجیگری است؟


پرونده احیای برجام روی میز بایدن


آیا حمله اسرائیل به ایران؛ پایان ماجراجویی است؟


ایران و اسرائیل را از جنگ بزرگ دور کنید


پرجمعیت‌ترین کشور دنیا در آستانه برگزاری طولانی‌ترین انتخابات


معیارهای دوگانه امریکا؛ از حمایت اوکراین تا سکوت در غزه


رسانه‌های اسرائیلی از خیانت اردن به جهان اسلام شگفت زده شدند


نیویارک تایمز:ایران بطور مستقیم با امریکا درگیر نمی شود


کمبود نیروی جنگی در ناتو برای مقابله با روسیه


آیا روابط ترکیه و رژیم اسراییل متوقف شد؟


تغییر جغرافیای جنگ در خاورمیانه؛ آیا نتانیاهو موفق شد؟


جنگ خونین و ویرانگر غزه وارد ششمین ماه شد


توافقنامه ترامپ امریکا را مجبور به خروج از افغانستان کرد


وضعیت غزه نشانگر بربریت ذاتی سرمایه‌داری جهانی است


آیا واقعاٌ ترامپ مصمم به خروج از ناتو است؟


روسیه در موضع برتر قرار دارد، پوتین به کم قانع نیست


آیا اروپا آمادگی ریاست جمهوری مجدد ترامپ را دارد؟


دیدار های بلینکن با سران کشورهای عرب زمینه ساز صلح در غزه می شود؟


کشور های غربی برای اعمال تحریم بر ایران اختلاف دارند


چین، بدون روسیه مذاکرات صلح اوکراین را تحریم می‌کنیم


آمادگی روسیه برای جنگ با ناتو


آیا امریکا توان منزوی کردن حکومت طالبان را ندارد؟


ضرورت بازتعریف روابط ایران و پاکستان در دولت جدید





پربازدیدها
پربحث ها


اخبار تازه را در موبایل خود ببینید.

ansarpress.com/m



نظرسنجی

به نظر شما با پذیرفتن خط دیورند و مرز فعلی بین افغانستان و پاکستان توسط افغانستان، صلح در افغانستان برقرار میشود؟

بله

خیر

معلومـ نیست

مشاهده نتایج


آخرین خبرها

واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه این کشور

تثبیت روابط امریکا چین با رویکرد «مثبت و سازنده» واشنگتن

صدور حکم بازداشت محمودخان اچکزی از سوی یک دادگاه پاکستان

خواست حامد کرزی از دو مقام اتحادیه اروپا

اردوغان؛ نتنیاهو را قصاب غزه و مثل هیتلر خواند

تمدید کارت‌های پی‌او‌آر مهاجران افغان در پاکستان

سفر معاون وزیر خارجه‌ی امریکا برای گفتگو درباره‌ی افغانستان به قطر و پاکستان

پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس حماس

خیز رئال مادرید برای فتح لالیگا با پیروزی مقابل سویه داد

مالیزیا در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرد

آغاز نشست سه‌جانبه میان حکومت طالبان، ترکمنستان و قزاقستان

با شکست عراق، نیمی از راه جام جهانی را طی کردیم

افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان

دیدار ملا یعقوب با هینت مالیزیایی در کابل

آزادی ۶۳ زندانی افغان از زندان پاکستان

وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در افریقای جنوبی است

پولیس ترکیه بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی را بازداشت کرد

سه کشور گروه هفت تحریم‌های جدید علیه ایران اعلام کردند

سفرهای متعدد هیئت‌های سیاسی به کابل نشان‌دهنده‌ پذیرفته شدن حکومت طالبان است

پیروزی پُر گول منچسترسیتی مقابل برایتون

در صورت مصادره دارایی‌ها؛ سطح روابط خود با واشنگتن را کاهش می دهیم

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به مردم افغانستان

تبدیل شدن افغانستان به گورستان امیدهای دختران

مسدود شدن شاهراه هرات - بادغیس از اثر سیلاب ها

هشدار از احتمال بارندگی‌های شدید و سیلاب در ۳۴ ولایت کشور


خبرهای پزشکی


خبرگزاري انصار ©  |  درباره ما  |  ارتباط با ما  |  نسخه موبایل  |  پیوندها  |  طراحى و پشتيبانى توسط: شركت شبكه نگاه
استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع (لينك سايت) مجاز است.